De ce un site care se încarcă repede vinde mai mult?

Salut! Astăzi vom vorbi despre cât de important este ca un site să se încarce repede pentru a vinde mai mult. Probabil că o parte din motive deja îți sunt cunoscute, dar iată-le pe toate:

  • O experiență de utilizare mai bună pentru utilizator (UX)
  • Conversii mai mari și mai mult engagement
  • Poziționare mai bună în Google
  • Mai multe vânzări

Tot ce se află în lista de ma sus sunt aspecte foarte importante. Sunt sigur că și tu ai făcut cumpărături online și comparând mai multe magazine online care ofereau același produs, l-ai ales pe cel care arăta mai bine și se încărca mai repede pentru că inspira mai multă încredere.

Pentru Google, viteza de încărcare și experiența utilizatorlui contează la fel de mult ca pentru tine. Google nu aduce în primele poziții site-uri care se încarcă greu, iar dacă magazinul competitor este optimizat mai bine, acesta va fi deasupra ta. De ce? Pentru că Google vrea ca utilizatorii să găsească în primele poziții site-uri relevante și de calitate, iar acesta este unul din criterii. De aceea procesul de oprimizare SEO presupune și optimizarea vitezi site-ului.

Și ca să te convingi că Google chiar pune mare accent pe viteza de încărcare a site-ului, dă un click aici, ca să vezi cum va arăta Google Chrome pe mobil în viitor. Le va spune utilizatorilor înainte ca site-ul tău să se încarce dacă acesta se încarcă de obicei mai greu, sau foarte repede. Acest feature se numește „ecranul rușinii” și cu siguranță va face utilizatorii să caute un site mai rapid.

Care este viteza optimă?

Noi garantăm o viteză de încărcare în maxim 5 secunde a tuturor site-urilor de prezentare sau magazine online create de noi. Unele pagni se pot încărca în 1-2 secunde, altele în 3-4 secunde în funcție de cât de mare este pagina, câte imagini are și alți factori.

În imaginea de mai jos putem vedeam unde se situează piața globală în momentul de față și observăm că doar 15% din totalul site-urilor se încarcă în mai puțin de 5 secunde.

Putem observa de asemenea că Google recomandă 5 secunde sau mai puțin pentru încărcarea unui site pe o conexiune 5G. Cum arată cele 3 categorii de viteză?

  • Foarte bună: sub 3 secunde
  • Bună: sub 7 secunde
  • Foarte proastă: orice peste 10 secunde

Dacă de te afli în primele două categorii e ok. Dacă însă ești în cea de-a treia categorie, începi să pierzi mulți bani.

Poți să testezi viteza actuala a site-ului folosing tool-uri precum GT Metrix, Pingdom sau Google PageSpeed Insights. Doar să ai în atenție serverul de pe care se face testarea. Nu ai vrea să testezi un site găzduit în România de pe un server din China pentru că evident, rezultatele nu vor fi concludente.

Ce spun statisticile?

Ce am povestit deja mai sus. Că utilizatorii nu o să aștepte după site-ul tău să se încarce. Ai spune că de ce ar căuta altul încă 30 de secunde – 1 minut, sau mai mult, când ar putea să aștepte 5 secunde în plus să se incarce site-ul tău, nu? Totul ține de prima impresie pe care o are potențialul client. Acesta are în minte ideea de a cumpăra iar dacă prima impresie este proastă, nu este ok. Dar să trecem la acele statistici:

  • 70% din vizitatori sunt dispuși să renunțe la a cumpăra produse de pe site-uri care se încarcă greu
  • Rata de respingere crește atunci când site-ul tău se încarcă în mai mult de 5 secunde
  • 8% din vizitatorii care abandonează produse în coșul de cumpărături au motivat această decizie prin viteza mică de încărcare a site-ului
  • O secundă de așteptare în plus pe mobil scade rata de conversie și implicit vânzările cu 20%

De ce avem site-uri care se încarcă greu?

Pentru că deși 81% dintre oamneii de marketing / companiile care dezvoltă site-uri știu cât de important este acest aspect însă nu este o prioritate pentru ei.

Pentru unii este destul ca să livreze un site drăguț, chiar dacă nu este performant. Și din această cauză clienții vor cheltui mai mulți bani la o altă agenție pentru optimizarea sau chiar refacerea site-ului.

Noi suntem adepții lucrurilor făcute bine din prima. Suntem aici să ajutăm. Dacă ai nevoie de consultanță gratuită sau servicii de optimizare ne poți scrie oricând la office@intellimedia.ro, ne poți suna la 0754 670 275 sau putem povesti chiar pe Facebook.

Concluzii

Ca să recapitulăm, un site care se încarcă greu nu vinde pentru că:

  • majoritatea utilizatorilor tind să părăsească pagina web când văd că se încarcă greu
  • Google prioritizează paginile care se încarcă rapid

Deși totul pare despre Google și clienți, totul este doar despre clienți. Când ai un site care este ușor de utilizat de către clienți și care se încarcă rapid, Google este și el mulțumit.

Noi facem treaba bine de la început. Contactează-ne dacă ai nevoie de ajutor!

Write a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *